top of page
Verhaaltjes

Vlekje bijwerken

Het wordt tijd om het paard af te schilderen. Vorig jaar heb ik de mooie Fries Ydske geschilderd. Eerst alleen de kop, later het paard samen met de eigenaar. En het paard alleen. Die laatste was eigenlijk niet helemaal zoals ik het wilde. Maar ja, het is wel een zwart praard op een gekleurde achtergrond. Hoe haal je zwart weg...

Hoe langer het paard in mijn atelier stond, hoe meer ik me ergerde aan de enorme brede schouders. Het leek wel of het paard steeds zwarter en steeds groter werd. Giseren heb ik witte verf gepakt en een ienieminie stukje van de schouder weggehaald. En nu klopt het. Voor mij. Ik schilder geen foto, ik schilder een paard. Hij is nog niet af, maar nu gaat het niet lang meer duren.

Het hoofd is al bijna klaar.

Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent
Waar gaat 't over
Er zijn nog geen tags.
Volg me
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page