top of page
Verhaaltjes

Vrienden voor het leven

Als de jongste een nieuwe kamer betrekt in zijn studentenhuis, zorg ik ervoor dat ik een schilderij voor hem maak. Echt voor hem: twee mannen met een pilsje. De dassen van het dispuut om hun nek.

Voor de oudste had ik eerder al een schilderij gemaakt. Een 'echte' Mondriaan. Stiekem begin ik toch aan een echte 'wulpse vrouwen'. Zijn vier jaargenoten staan samen op een vrolijke foto en zijn een mooi voorbeeld. Ik heb geen haast om het schilderij af te maken. Tot hij dit jaar verhuist naar een nieuwe kamer. Daar is vast wel een plekje voor zo'n vrolijk rijtje.

In de zomermaanden heb ik veel tijd besteed aan de handen van de mannen. Voor dit type schilderij wat overdreven. Maar zo leuk om te doen.

Wat kun je hier nu van leren? Ten eerste dat deze vrolijke schilderijen zich heel goed lenen voor een cadeau. Met enkele kleine toevoegingen is het een zeer persoonlijke plaat. En verder dat je vooral niet te moeilijk moet doen... Het is al heel snel goed. Het kan altijd mooier en preciezer, maar er is niemand die daar op let!

Wil je ook een keer proberen hoe dat gaat - zo'n vrolijk portret schilderen? Kom dan snel een keer kijken. Informatie vind je op de site.


Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent
Waar gaat 't over
Er zijn nog geen tags.
Volg me
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page