top of page
Verhaaltjes

Rotterdammers met een kwast

Het klinkt heel vertrouwd als vijf vrolijke Rotterdamse zussen bij mij aan komen in het atelier. Ze zijn een weekendje uit in Buren en komen bij schilderen. Ze zijn direct te porren om met het thema 'wulpse vrouwen' aan de slag te gaan. Ook als je nooit hebt geschilderd, is dit goed te doen. Het is immers niet belangrijk of het oorlelletje correct is getekend? Het gaat om een karakituur met een lach.

Het valt me direct op hoe verschillend de zussen zijn. Dat nemen ze ook mee in hun 'handtekening' als ze schilderen. Ze werken allemaal verschillend. Niet alleen in tempo, maar ook in kleurgebruik en de hoeveelheid verf. En allemaal schilderen ze ook een beetje zichzelf. Behalve een zus. Die schildert ze alle vijf!

Binnenkort zal ik laten zien hoe je zo'n wulpse vrouw stap voor stap opzet. Dat zet ik op de site. Hier laat ik alleen zien wat voor moois de Rotterdamse zussen hebben gemaakt.


Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent
Waar gaat 't over
Er zijn nog geen tags.
Volg me
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page