top of page
Verhaaltjes

Iedereen kan het

​Siegfied Woldhek zegt het ook:

Bijna iedereen kan het leren. Letterlijk zegt hij in het NRC (27 juni 2015): Tekenen is als pianospelen: bijna iedereen kan het leren. ​

Een belangrijke tip: zoek naar materiaal (papier, potlood, verf, penselen) dat je ligt en geniet daar van. Leer het materiaal kennen. Voor de prijs van een tank benzine koop je voor maanden materiaal om mee te tekenen en schilderen. Wees vooral niet te zuinig met papier.'

Hoor jij bij die 'iedereen' of ben je die enkeling die het nooit zal leren? Probeer het en je zult merken dat een beetje rommelen met potlood, krijt, stiften of verf je bevrijdt van die angst. Gewoon doen. Oefenen. Je kunt proberen de opdracht van Siegfried te maken. In een lijn een gezicht op papier zetten zonder op het papier te kijken en zonder het potlood van het papier te halen. Dat kan. In drie minuten had ik deze twee (halve) schetsjes op papier.

Je kunt ook

gewoon wat doodles maken. Het hoeft niets te worden. Laat zien wat je hebt gemaakt en deel dat op Facebook. Ik ben heel benieuwd naar jou doodles...

De lessen van Siegfried Woldhek volg ik elke week op mijn blog. Lees mee, oefen mee en laat de resultaten zien op Facebook. Kunnen we van elkaar leren!


Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent
Waar gaat 't over
Er zijn nog geen tags.
Volg me
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page